mandag den 21. oktober 2013

Kopiere Hermés Louis Vuitton?

I sommers tog jeg dette billed af Louis Vuitton´s butiksvindue i København. Louis Vuitton´s "Hot Air Balloons" var en del af et koncept, hvor der bla indgik en film hvor man lettede fra Louvre i Paris og med luftballonerne kunne rejse ud over hele verden og besøge Louis Vuitton´s butikker. Der blev også trykt et særligt tørklæde i den forbindelse med et verdenskort hvor alle butikkerne var indtegnede. Det er heller ikke første gang man ser luftballoner i deres vinduer, første gang var i 2011.
Det særlige ved Louis Vuitton´s vinduer er; De er alle ens i hele verden på samme tidspunkt og altid genstand for manges beundrende blikke for deres kreativitet og nytænkning.


mit billed fra København


fra Amsterdam

Derfor var det med stor undren og overraskelse, at jeg tog disse billeder i Zurich´s lufthavn forleden.




Dette viser tydeligt det samme koncept og endda decideret dårligere udført?
For det første; At kopiere Louis Vuitton´s vinduer som er genstand for alle opmærksomhed og vises i hele verden er dumt, men at gøre det dårligere end dem er simpelhen stupid!
Reglen er altså: Hvis man lader sig inspirere (kopiere) skal man gøre det bedre end originalen! Man skulle tro at et hæderkronet firma som Hermés har mulighed for at ansætte bedre dekoratører...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar