onsdag den 8. januar 2014

Tel Aviv

Tog den bedste beslutning i årevis og tog til Tel Aviv i julen. 

Der er tre meget gode grunde til at fejre jul i Tel Aviv.

1. De fejre ikke jul, og jeg mener vi så intet julet!
2. Der er spækket med kunst, kultur og design.
3. Det er varmt.

What's not to love..

Jeg har ikke været i Israel før, så alt var nyt, heldigvis havde jeg en fantastisk "dame" med mig som havde fået meget gode råd med hjemme fra. En liste som nøje beskrev, hvor vi skulle spise og hvad vi skulle se. Vi fulgte rådene slavisk og det bragte os ud i krogene af det hippe og trendy Tel Aviv men også det autentiske Tel Aviv. 
Det var en fuldstændig skøn tur, hvor alt bare klappede og lige meget hvor vi dukkede op, blev vi forkælede med desserter og drinks i massevis.... Måske det er noget der sker for alle men jeg følte mig meget forkælet.  






Marked i Old Jaffa


Ynglings humus stedet.. hemmeligt..



der var masser af street art


og masser af markeder



julebad, juleaftensdag! kan anbefales.




Nanuchka med sine hemmelige skuffer.. super cool




Det moderne museum var spækket med kunst.


Skøn bar, mange mange drinks og super god mad, cool dj og god stemning.






Besøg hos privat samler



Peres Peace House


Igen vores hemmelige humus sted..



 Vores faste morgenmad hos Dallal Bakery


Vi boede i området omkring Shabazi.. 


Der er så meget vi ikke nåede, så jeg må tilbage.. snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar