torsdag den 17. oktober 2013

Zurich

Startede på min nye ynglings cafe Maison Blunt med kaffe, man kan godt nå ret meget på én dag men det glæder om at være rimelig planlagt. Jeg har været i Zurich en del gange før men aldrig haft en hel dag for mig selv.


Startede i distrikt 4 og 5 som vel svare til Vesterbro, ville se et design kollektiv men de må være flyttet. Gik gennem byen, ned for at se det berømte konditori, Cafe Schober. Det svare vel lidt til danske La Glace, det var skønt overdekoreret og flydt med alt hvad man ønsker sig af tyk fløjl og vilde kager.







Gennem de små snoede gader ender man ved søen Zürichsee, her kan man gå langs breden på en skøn promenade. Et stykke nede ligger Centre Le Corbusier, et must! I 1960 bad Heidi Weber Le Corbusier om at tegne et hus som kunne rumme hans virke. Det er på alle måder fantastisk og hvis man interessere sig bare lidt for arkitektur er det obligatorisk!




Derefter gik jeg til Kunsthaus hvor de havde en sær udstilling af Munch, noget jeg havde glædet mig til. Den permenente udstilling skuffede bestemt heller ikke, her var overdådige mængter af kunst, nærmest som at stå i det konditori jeg tidligere havde forladt. Det tog en del timer at komme igennem.



munch


baselitz


magritte


brancusi


roth

Jeg sluttede dagen med kaffe på Cafe Henrici, bedste kaffe i Zurich.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar