tirsdag den 27. august 2013

Occupy Utopia / CHART - New Art Fair

Jeg glæder mig til fredag, der åbner nemlig både festivalen Occupy Utopia og den nye udbryder kunstmesse, CHART -  New Art Fair..



Det er den gamle kending IMAGES som i år har trukket i nye klæder og viser kunst fra udviklingslandene, ikke kedelige turistafrikatrommespil men fantastiske nye og meget spændende indslag fra hele verden, kunst, film, musik, litteratur, scenekunst og meget mere. Jeg glæder mig særligt til hiphopstjernen Emmanuel Jal fra Sydsudan, der er en kæmpe verdensstjerne og et scoop for Festivallen. Hold også øje med danske Thomas Dambo (Fler Farver) som bygger et flydende hotel på søerne af skrald, hvem der fik fat i et af hans fuglehuse!! 


CHART - New Art Fair forventer jeg mig rigtigt meget af, endelig har nogen af de tunge gallerier slået sig sammen og forsøger at løfte den danske kunstmesse fra det provinsielle blik til det internationale! Glæder mig særligt til Christian Andersen, ELASTIC GALLERYGALERIE NORDENHAKen. Vender tilbage med mere...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar