torsdag den 7. juni 2012

Art Basel

På mandag sker det!! Art Barsel åbner og jeg skal med. Jeg glæder mig vildt og som optakt her en lille update fra sidste gang jeg var med i 2010.



Hvert år i Basel Schweiz samles alle de bedste gallerier fra hele verden og viser deres ypperste inden for moderne kunst. Hele byen summer, alle museumer har særudstillinger, f.eks viste Fondation Beyeler den største samlede udstilling af den amerkanske kunster Basquiat det år, hvilken treat! 
Alternative messer som f.eks Liste viser de up and comming gallerier, så der er masser at se og opleve. Vi burde være hoved stolte at Danmark igen i år bliver ræpræsenteret af de 2 Københavnske gallerier Nicolaj Walner og Nils Stærk. Begge udstiller på hovedmessen. I år er også Christian Andersen repræsenteret på Liste, godt gået!
Hovedmessen er fordelt på to etager, den nederste, hvor de store tunge gallerier som feks. Gagosian udstiller, ovenpå er de mere unge gallerister, det er også her de to danske befandt sig. Her er alt man drømmer om at se indenfor moderne kunst, fra klassikere som Picasso og Calder til Marina Abramovic og Richard Wright.
Som at gå på Lousiana i 12 potens...FANTASTISK!




Nils Stærk på Art Basel



En af mine faroritter Ryan McGinley blev vist på sit New York´ske galleri TEAM 






Hvem vil ikke gerne eje en Alexander Calder? - der blev vist særligt mange af ham det år.



Denne ældre dame er ingen ringere end Denise René, den nok mest kendte af alle gallerister, jeg var en smule starstruk..





På Art Basel Unlimited viste Doug Aitken et vidunder af en instalation, den var bestemt hele rejsen værd. jeg kan næsten ikke vente til mandag.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar