onsdag den 7. marts 2012

Børge Mogensen

I mine tanker bliver jeg ved med at komme tilbage til Børge Mogensens hus. Ud over den ikon status som Børge Mogensen og hans møbler har, er der noget indbydende over hjemmet. Jeg har lyst til at slå mig ned i sofaen og se en film, lave the i køkkenet og diskutere Helle og Løkke ved spisebordet. Modsat andre ikonhjem indbydes her, til ophold. Måske er det materialerne, måske er det den autencitet som er tilstede, måske en metaltræthed over de perfekt opstillede hjem, som altid portrætteres i div magasiner. Her har man levet, her har været en dialog mellem beboere og hjem. Jeg flytter gerne ind...









1 kommentar:

  1. Jeg har læst et sted, at Børge Mogensen har tegnet billedrammerne på foto nr 1 og 5. Blev disse billedrammer sat i produktion og i givet fald, hvor kan de købes?
    Mvh Kenn

    SvarSlet