onsdag den 27. november 2013

Eduardo Terrazas - The Predicament of Mankind

Første gang jeg blev introduceret til den mexicanske kunster Eduardo Terrazas, var i foråret hvor jeg under det årlige besøg på kunstmessen Zona Maco i Mexico City besøgte galleriet Proyectos Monclova. Her blev jeg ført ud på lageret, fordi de ville vise mig noget helt særligt. Der hang de så; fantastiske grafiske værker, specielt de vævede værker var særligt tilstede. Jeg havde lyst til at tage dem alle sammen med hjem. Super cool blanding af 60´ser, 70´ser kunst men stadig helt vedkomne og måden de er defineret og komponeret er bare "to die for"! Så da jeg så, at Nils Stærk åbnede en udstilling med ham, kunne jeg ikke få armene ned. Udstillingen er meget fin og giver et godt indtryk af Terrazas store virke som både arkitekt designer og kunster. Afsted afsted hen og se den!!

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar