onsdag den 18. januar 2012

Den personlige rejse, ny app please!


Jeg har længe tænkt over, hvordan jeg bruger min by, hvor og hvornår jeg befinder mig steder og hvorfor. Alt er styret af mine følelser, hvor jeg er, og hvad jeg laver. Er jeg alene, sammen med venner, kæreste eller børn. Byen ændrer sig efter følelser, og jeg klipper og klister i byen efter mit behov. Det er der jo intet nyt i, men jeg har længe tænkt, at alle city guides ikke guider efter sindsstemninger, men efter oplevelser. Jeg savner en guide, som tager udgangspunkt i følelser, altså i dag vil jeg være alene, gå en tur i fred til i dag skal jeg spise frokost med veninden, til turen med ungerne i weekenden.
Derfor har jeg printet et kæmpe kort over København. Jeg er ved at udfylde og opbygge alle de måder, jeg bruger byen på, hvor er jeg, når jeg er alene med unger osv. Jeg har også lagt det ekstra lag på, som hedder - steder, jeg ikke har lyst til at opholde mig, steder jeg ubevist undgår, hvor jeg engang græd over en kæreste osv. Ved at opbygge kortet opdagede jeg, at jeg bevæger mig helt forskelligt fra følelse til følelse. Tænk hvis vi havde en app, hvor vi kunne søge efter den følelse, vi lige var i? Hvor alle andre kunne lægge deres "stier" på, og hvor byen åbnede sig helt anderledes og langt mere personligt end før, sådan ville jeg gerne se Barcelona eller Los Angeles. Den personlige rejse.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar