søndag den 11. december 2011

emballage, kan løfte selv det kedeligste produkt ned fra hylen

Når vi idag køber ind, foregår det helt anderledes end tidligere. I gamle dage købte vi ind direkte efter maven, vi lavede en liste hjemmefra, sukker, mel smør osv og købte præsis efter den. Idag forgår det helt anderledes, vi ved, at vi idag køber ind med en anden mave, nemmlig vores mavefornemmese. Alt er gennemtænkt og emballagen spiller en større og større rolle. Det at få kunden til at trække købet længere, ved foreks at bruge æsken til opbevarring eller posen/nettet til taske. Skærtoft Mølle er et godt eksempel på en emballage, som har gjort utroligt meget for produktet.
Jeg begriber ikke, at flere virksomheder, ikke gør mere ud at deres emballage, det betyder så uendeligt meget og har en stor stor indflydelse på hvad min hånd vælger at putte i indkøbskurven, når det skal gå hurtigt en fredag eftermiddag i Brugsen..











1 kommentar:

  1. Endnu et godt eksempel på hvorfor emballage bare er så vigtigt. Vi beskæftiger os rigtig meget med emballage til webshops. Da disse jo ikke kan give kunderne den fulde købsoplevelse, er det bare ekstremt vigtigt at emballagen signalerer det rigtige når pakken kommer frem til forbrugeren. Noget vi beskæftiger os rigtig meget med på http://www.billigEmballage.dk

    SvarSlet